Warto się dzielić 😉 ➡

Opinie o młodym jęczmieniu – sprawdzone informacje

młody zielony jęczmień

Młody zielony jęczmień, to produkt, który w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. O jego dobroczynnych właściwościach i działaniu prowadzone są burzliwe dyskusje. Pomimo tego, w sieci naprawdę ciężko jest znaleźć rzetelne informacje na jego temat, za sprawą różnych ”specjalistów” na forach internetowych, czy pseudodietetyków, którzy przekrzykują się na temat jego właściwości (lub ich braku).

W odpowiedzi na sprzeczne opinie, postanowiliśmy sięgnąć do literatury pisanej przez ekspertów światowej klasy, a konkretnie Barbary Simonsohn i jej publikacji „Sok z młodego jęczmienia” a także „Green Barley Essence” Doktora Y. Hagiwara (nazywanego też odkrywcą młodego jęczmienia), po to, aby móc Ci przedstawić  jak możesz skorzystać, włączając go do swojej diety.

Jęczmień nie taki młody

Mogłoby się wydawać, że omawiana roślina jest po prostu kolejnym „hitem” – wytworem dzisiejszych czasów, który promowany jest przez producentów w celu zapewnienia sobie jak największych zysków. Okazuje się jednak, że raczej mówimy tu o odkrywaniu natury na nowo. Sok z młodych zielonych roślin określany jest przez niektórych najstarszym lekiem ludzkości, a sam jęczmień znany jest już od tysięcy lat ze swoich odżywczych właściwości. Już w Starożytnym Rzymie gladiatorzy używali go w swojej diecie.

Właściwości i zastosowanie

Młody jęczmień zawdzięcza swój kolor bardzo wysokiej zawartości chlorofilu. Ten tajemniczy składnik wykazuje się niesamowitymi właściwościami prozdrowotnymi.

O dobroczynnym działaniu chlorofilu można napisać całą książkę, ze względu na szereg właściwości jakie oferuje. Chlorofil swoją budową zbliżony jest to hemu (barwnika krwi), z tą różnicą, że w centrum układu porfirynowego zawiera magnez, a nie żelazo.

Chlorofilowi przypisuje się zdolności:

  • leczenia anemii
  • neutralizowania toksyn (i poprawy ich usuwania z organizmu)
  • wspierania pracy nadnerczy i tarczycy
  • wzmacniania ścian naczyń krwionośnych
  • przyspieszania gojenia się ran i stymulacji układu immunologicznego.
  • Poza tym chlorofil wykazuje działanie antyoksydacyjne, a więc wspomaga usuwanie szkodliwych wolnych rodników.

    Niepowtarzalne zestawienie substancji odżywczych

    właściwości młodego jęczmienia

    Chlorofil jednak, to dopiero początek, tak naprawdę zielony jęczmień to w pełni naturalna bomba witaminowo-mineralna, zawierająca między innymi: witaminę C, witaminę E, witaminę K , beta-karoten i kwas foliwy oraz magnez, potas i żelazo. Na próżno szukać takiej wartości w sztucznie tworzonych tabletkach, czy suplementach diety. Zielony jęczmień jest w pełni naturalny, a zawarte w nim witaminy świetnie ze sobą współdziałają i są dobrze przyswajalne przez organizm.

    Młody jęczmień zdaje się być jedną z najzdrowszych dostępnych żywności, a porównanie jego właściwości z popularnymi produktami spożywczymi tylko to potwierdza. W sieci można znaleźć różne zestawienia i różne liczby, my posłużymy się tym z publikacji Barbary Simonsohn – „Sok z młodego jęczmienia”, która naszym zdaniem jest dobrym odzwierciedleniem.

    Jęczmień dostarcza do organizmu dwa razy więcej wapnia niż mleko, dwa razy więcej wapnia i potasu niż trawa pszeniczna, jakieś trzydzieści razy więcej wszystkich witamin B niż mleko, dorzucając do tego, jakże ważną witaminę B12. Podobnie jest bogaty w prowitaminę A (beta-karoten) i ma siedem razy więcej witaminy C niż dokładnie taka sama ilość pomarańczy. Znajdziemy w nim pięć razy więcej żelaza niż w szpinaku i ogromną ilość ważnych składników mineralnych: magnezu, potasu, miedzi i cynku.Źródło: Barbara Simonsohn: „Sok z młodego jęczmienia”

    Uzupełnij braki w organizmie

    Jeżeli jesteś osobą zabieganą, a Twoja dieta nie należy do najzdrowszych, jęczmień pomoże Ci uzupełnić braki w organizmie, docierając do niedożywionych komórek i zadbać o równowagę kwasową o którą bardzo ciężko jedząc w pośpiechu, stosując używki i niedosypiając. Regularne stosowanie może pomóc minimalizować takie objawy, jak stres i przemęczenie, które tak często towarzyszą nam w XXI wieku.

    Młody jęczmień na odchudzanie

    W zielonym jęczmieniu znajdują się składniki niezbędne do optymalnego przebiegu procesu przemiany materii, sama roślina jest bardzo mało kaloryczna, a spożycie daje uczucie sytości dzięki zawartości błonnika pokarmowego.

    To ze względu na zawartość tego składnika, zielony jęczmień polecany jest osobom chcącym zgubić niepotrzebne kilogramy. Błonnik pokarmowy jest substancją wypełniającą żołądek przez co szybciej czujemy uczucie sytości i później robimy się głodni. Dodatkowo, pomaga regulować pracę jelit, zapobiegając zaparciom, które mogą pojawiać się w trakcie odchudzania oraz posiada zdolność do zlepiania cząsteczek tłuszczu, przez co mniejsza ich ilość dostanie się do naszego organizmu. Błonnik pokarmowy wykazuje także działanie prozdrowotne, ponieważ pomaga regulować poziom cukru we krwi, a także poprawia profil lipidowy

    Naszym zdaniem stanowi to bardzo dobre uzupełnienie diety, które może wspomóc w walce z kilogramami lub w utrzymaniu dobrej sylwetki. Przestrzegamy jednak przed traktowaniem go jako cudownego środka, bo nic nie jest w stanie zastąpić regularnej aktywności fizycznej i zbilansowanej diety. Jedno jest pewne, stosowanie jęczmienia może dodać dużo motywacji, gdy zdasz sobie sprawę z tego, że robisz kroki na drodze ku lepszej formie.

    Cena zależna od formy – tabletki czy proszek?

    w tabletkach czy proszku?

    Roślina nie bez powodu nazywana jest „najlepszym fast foodem natury”. Przygotowanie młodego zielonego jęczmienia nie jest skomplikowane, a jeżeli wybierze się go w odpowiedniej formie trwa dosłownie chwilę, lub ogranicza się do popicia tabletki wodą (co jest rozwiązaniem droższym, jednak mającym wiele korzyści).

    W sproszkowanej formie, do 250 ml wody dodaje się 1 – 2 łyżeczki jęczmienia i przyjmuje dwa razy dziennie. Powstały sok należy wypić od razu, ze względu na to, że już po kilku minutach może stracić część swoich wartości odżywczych.

    Smak młodego zielonego jęczmienia z wodą nie każdemu przypadnie do gustu, jest on gorzki i trawiasty. Dla tych, którzy nie są jego wielbicielami, rozwiązaniem może być zmieszanie proszku z sokiem owocowym, co pozwoli odrobinę zniwelować specyficzny posmak.

    Nie ma także ograniczeń jeśli chodzi o zastosowanie młodego zielonego jęczmienia w proszku, ponieważ ciekawie komponuje się z najróżniejszymi daniami – surówkami, koktajlami, smoothie, shake’ami czy też wypiekami.


    Zielony jęczmień w proszku

    Wszystkim, którzy nie są przekonani do smaku zielonego jęczmienia lub żyją w ciągłym pośpiechu, proponujemy tabletki z naturalną zawartością, jest to korzystne rozwiązanie  ze względu na oszczędność czasu, regularnie przyjmowaną, stałą dawkę i możliwość skorzystania z niego dosłownie wszędzie, nawet w podróży. Po tabletki powinny sięgnąć osoby odchudzające się, ponieważ to w nich znajdzie się większa zawartość, tak potrzebnego, błonnika pokarmowego.


    Zielony jęczmień w tabletkach

     PAMIĘTAJ! Tylko regularne przyjmowanie zielonego jęczmienia pozwala cieszyć się w pełni jego dobroczynnymi właściwościami. Warto wybrać go w takiej formie, dzięki której będziesz mieć pewność, że nie będziesz o nim zapominać lub pomijać dawkowania.  

    Gdzie kupić dobrej jakości produkt?

    Może się wydawać, że każdy dostępny na rynku zielony jęczmień jest dokładnie taki sam i korzyści ze stosowania będą identyczne, nie jest to jednak prawdą.

    Jego jakość i działanie zależne jest od tego, czy roślina jest hodowana w pomieszczeniu przy sztucznym oświetleniu, czy na wolnej przestrzeni przy promieniach słonecznych. Ważny jest rodzaj ziemi na której jest hodowana, obecność chemicznych dodatków i częstotliwość nawadniania. Odpowiednio dobrane proporcje sprawiają, że otrzymuje się pełnowartościowy młody jęczmień, który jest w stanie oczyszczać, regenerować i wzmacniać organizm.

    My wyznajemy zasadę, że chcąc odpowiednio o siebie dbać, warto wybrać dobry produkt, a niekoniecznie sięgać po najtańszą ofertę w serwisie aukcyjnym nieznanego pochodzenia o wątpliwych właściwościach. Oszczędzać można na wielu rzeczach, ale czy warto akurat na swoim zdrowiu?

    Oceń artykuł:
    1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (7 głosów, średnia ocena: 4,71 na 5)

     

    Zostań na dłużej – dowiedz się więcej!

    Te superfoods mogą Cię zainteresować:

    olej kokosowy acerola chia
    

    Dodaj swoją opinię

    Twój email nie będzie opublikowany.