Chrapanie: domowe i naturalne sposoby – jak pozbyć się chrapania?

naturalne sposoby na chrapanie

Chrapanie przeważnie nie jest dużym zagrożeniem dla zdrowia (zakładając, że nie towarzyszy mu bezdech), w każdym wypadku jednak powoduje problemy ze snem. Jeżeli dzielisz sypialnię z partnerem, głośny dźwięk z pewnością daje mu się we znaki i sprawia, że bliska osoba nie jest wypoczęta. Czasami chrapanie zaburza również sen samej osoby cierpiącej na tę przypadłość. Jednym zdarza się wydawać dźwięki tylko od czasu do czasu, drudzy natomiast każdej nocy borykają się z tym problemem. Jeżeli i u Ciebie lub w Twoim związku chrapania jest za dużo, a Ty nie możesz odpowiednio się wyspać przygotowaliśmy zestaw porad, które pomogą naturalnie i bezpiecznie redukować problem.

Przedstawione sposoby na chrapanie nie są drogie, a część z nich nie wymaga wcale dużego wysiłku. Przy odrobinie wytrwałości, jakość Twojego snu może poprawić się bez kosztownych zabiegów lub inwazyjnych ingerencji w swój organizm. Z pewnością warto poznać je bliżej i dać im szansę – zaczynajmy!

pozbądź się chrapania
 

Zmień pozycję, w jakiej śpisz

Prosty, domowy sposób, który nie wymaga ani zmian w diecie, ani szczególnego wysiłku. Osoby, które śpią na plecach, chrapią częściej (źródło)! Wynika to z faktu, że gardło jest wtedy bardziej rozluźnione i wykonuje więcej drgań podczas oddychania, a co za tym idzie, wydaje dźwięki. Wszyscy, którym zależy na redukcji chrapania, powinni spać na boku. Na początku ciężko będzie zrezygnować z przyzwyczajenia, jednak wraz z praktyką, takie ułożenie do snu szybko wejdzie w krew, a za tym pójdą korzyści w postaci spokojniejszej nocy.

Zrzuć zbędne kilogramy

Otyłość powoduje szereg problemów zdrowotnych, a chrapanie może być jednym z jej skutków. Jeżeli dotyczy Cię problem zbędnych kilogramów, tłuszcz, który gromadzi się w okolicach szyi, może naciskać na gardło i utrudniać swobodny przepływ powietrza. Mówi się, że redukcja masy ciała już o 10% może zrobić bardzo dużą różnicę w częstotliwości chrapania. Postaw więc na naturalne, zdrowe odżywianie i regularny ruch – właśnie masz ku temu kolejny powód!

Dieta na chrapanie

Mówi się, że odpowiednio lekkie kolacje, które zawierają dużo potraw bogatych w błonnik (więcej o błonniku przeczytasz w innym naszym artykule), mogą być sprzymierzeńcem. Unikaj ostrych posiłków i tłustych składników w swojej kolacji. Przetwory mleczarskie również mają tendencję do zwiększania ilości śluzu w gardle i nosie, spróbuj je ograniczyć pod wieczór. Napoje alkoholowe działają z kolei relaksacyjnie na mięśnie, przez co pite przed snem mogą potęgować chrapanie. Najlepiej wyeliminować albo chociaż ograniczyć procenty przed pójściem spać. Z pewnością nie jest to wywracanie swojej diety do góry nogami, a z metody można skorzystać od zaraz.

Zatkany nos może przesądzić o bezsennej nocy

Tak kolokwialna rzecz, jak zatkany nos może przesądzić o bezsennej nocy. Oczyść go przed pójściem spać, a zwiększysz szanse na udany sen.

Można to zrobić na kilka sposobów:

  • Jedną z popularnych i w pełni naturalnych metod jest skorzystanie z roztworu soli morskiej, jest on powszechnie dostępny w formie sprejów do nosa w każdej aptece.
  • Niektórzy są fanami inhalacji parą przed snem.
  • Często wybieranym rozwiązaniem jest też instalacja nawilżacza powietrza w pokoju, który wspomoże sprawne odprowadzanie wydzieliny z nosa, a co za tym idzie, zmniejszy ryzyko chrapania w nocy.

Ćwiczenia na chrapanie

Czy można wyćwiczyć się tak, aby nie chrapać? Otóż okazuje się, że w pewnych przypadkach tak i jest to jedne z najlepszych rozwiązań, bo należące do długofalowych. Ćwiczenia na chrapanie zakładają pracę nad mięśniami szczęki, mięśniami języka i szyi.

Już tak prosta czynność, jak żucie gumy (najlepiej możliwie naturalnej, na przykład na bazie ksylitolu) wysuwając szczękę raz do przodu, raz do tyłu pomaga wzmocnić mięśnie szczęki. Co bardziej muzykalne osoby mogą postawić na regularny śpiew, który wzmocni mięśnie gardła.

Olejki eteryczne, czyli sprzymierzeniec walczących z chrapaniem

Wśród najbardziej popularnych olejków eterycznych stosowanych na chrapanie możemy wymienić:

Zastosowanie jest dosyć proste, wystarczy zmieszać proporcjonalnie olejek z wodą, przelać do pojemnika z atomizerem i spryskać łózko w odpowiednich miejscach (w okolicach głowy) przed pójściem spać. Wdychanie aromatów tych roślin to sprawdzony sposób na udrożnienie górnych dróg oddechowych, dzięki czemu spokojniej uda Ci się przespać noc.

Ziołowe tabletki na chrapanie

Ostatnim z naturalnych rozwiązań, które niektórzy określają mianem “tajnej broni” przynoszącej szybkie rezultaty jest stosowanie odpowiedniego rodzaju tabletek z ziołowymi ekstraktami.

Zbilansowana kompozycja ziół potrafi zdziałać naprawdę dużo, a gdy problem nie jest jeszcze poważny, całkowicie wyeliminować chrapanie z sypialni poprzez skuteczne udrożnienie dróg oddechowych. Kluczowy tutaj jest jednak wybór odpowiedniego i bezpiecznego produktu, który nie powoduje skutków ubocznych. Z uwagi na dużą skalę problemu chrapania, preparatów jest pod dostatkiem. Niestety, nie każdy z nich jest wysokiej jakości, środki mają różny skład, a co za tym idzie, różne są także rezultaty stosowania. Nie dziwmy się więc, że pierwszy lepszy preparat nie przynosi efektów. Sposobem na sukces w stosowaniu tej metody jest znalezienie odpowiedniego środka – bezpiecznego, naturalnego i o potwierdzonej skuteczności.

My polecamy Snoran Plus, naturalny i bezpieczny preparat zawierający roślinne ekstrakty pod postacią tabletek, które znane są ze swojego działania. Sam Producent określa je najskuteczniejszy naturalny produkt redukujący chrapanie.

Kupując tabletki na oficjalnej stronie (uważaj na podróbki w serwisach aukcyjnych!), otrzymujemy aż 90 dniową gwarancje zwrotu pieniędzy w przypadku braku satysfakcji z produktu.
tabletki na chrapanie

Oceń artykuł:
[Głosów: 38 Średnia ocena: 4]
 

Inne naturalne sposoby, które mogą Cię zainteresować:

naturalne powiększanie biustu sposoby na zmarszczki sposoby na cellulit


Dodaj swoją opinię

Twój email nie będzie opublikowany.