Naturalne diety o działaniu przeciwzapalnym

naturalna dieta przeciwzapalna

To co jemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Doskonale wiemy o tym wszyscy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jedząc zdrowo możemy schudnąć, uniknąć chorób układu krążenia czy cukrzycy. Wciąż jednak wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że dieta może leczyć wiele schorzeń. Między innymi zapalenia. Sprawdźmy więc co warto jeść by czuć się lepiej.

Dlaczego warto stosować diety o działaniu przeciwzapalnym?

Stan zapalny to reakcja obronna naszego organizmu, który broni się przed urazem, infekcją wirusową, bakteryjną, Jest to normalna reakcja, która przyspiesza proces zdrowienia i pozwala na ochronę całego organizmu. Niestety, czasem stan zapalny może powodować powstawanie wielu chorób i dolegliwości.

Przeciągające się stany zapalne to źródło chorób takich jak:

  • cukrzyca,
  • nowotwory,
  • reumatoidalne zapalenie stawów
  • czy miażdżyca.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej specjalistów zastanawia się w jaki sposób pomagać pacjentom cierpiącym na przewlekłe stany zapalne. Liczne badania wykazały, że pomocna może być w tym odpowiednia dieta.

Jaki jest cel diety przeciwzapalnej?

Jak sama nazwa wskazuje, dieta przeciwzapalna ma za zadanie wyciszać organizm i łagodzić występujące w nim zapalenia. Kojące działanie produktów spożywczych, a konkretnie substancji w nich zawartych takich jak np. kwasy tłuszczowe z rodziny kwasów omega-3 powodują, że dolegliwości chorobowe, którym towarzyszy stan zapalny stają się znacznie mniej uciążliwe.

To doskonałe wsparcie leczenia farmakologicznego, które czasem potrafi całkowicie je zastąpić.

Jakie produkty można spożywać w diecie przeciwzapalnej bez ograniczeń?

Lista produktów, które mogą być spożywane przez osoby na diecie przeciwzapalnej jest długa.

Wśród nich wymienić można:

  • warzywa, które należy spożywać przynajmniej 4 razy dziennie,
  • ciemne owoce,
  • ziarna i ryżowe makarony,
  • zdrowe tłuszcze,
  • ryby i owoce morza
  • oraz produkty sojowe.

Bardzo pomocne są również przyprawy o działaniu przeciwzapalnym takie jak rumianek, rozmaryn, imbir, kurkuma, szafran czy goździki. Jak więc widać, jest to dieta, która daje nam sporo możliwości wyboru produktów, które lubimy. Nie musi więc być bardzo restrykcyjna.

Z czym trzeba uważać?

Niemniej jednak istnieją produkty, których w naszej diecie powinno znaleźć się mniej. Nie są one co prawda zabronione, jednakże powinniśmy ograniczać ich spożycie. Przykładem są zdrowe słodycze, po które powinniśmy sięgać jedynie raz w tygodniu. Poza tym należy zminimalizować spożycie czerwonego mięsa.

Czego nie można spożywać w diecie przeciwzapalnej?

Istnieje również lista produktów, których nie należy spożywać w czasie diety przeciwzapalnej.

Są to między innymi:

  • białe makarony,
  • sklepowe słodycze,
  • wysokoprocentowe alkohole,
  • chipsy,
  • wysoko przetworzone jedzenie.

Słowem, są to produkty, które powinniśmy ograniczać nawet nie mając żadnych problemów zdrowotnych.

Podsumowując, jeśli zmagasz się z przewlekłymi stanami zapalnymi warto zadbać o zmiany w diecie. Mogą być one bowiem naprawdę bardzo skuteczne. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego jak powinna wyglądać dieta przeciwzapalnym odwiedź stronę http://www.przelomwodzywianiu.pl/. Znajdziesz tam szereg cennych informacji.



Dodaj swoją opinię

Twój email nie będzie opublikowany.