Naturalne metody pozbycia się kilogramów – rola tłuszczy w diecie odchudzającej

naturalne metody na kilogramy

Restrykcyjne diety i drakońskie obostrzenia nie działają długo. Wiele osób wie, że obiecywane efekty coraz to nowych diet-cud nie utrzymują się, a skutkują często efektem jojo. Warto do odchudzania podejść z głową i zrobić to w naturalny, zdrowy sposób.

Naturalne odchudzanie – długotrwały efekt

Decydując się na naturalną dietę możemy być pewni, że efekty utrzymają się na długo. Nie chodzi tu bowiem o podążanie za dziwnymi i trudnymi zaleceniami, które w kilka dni mają pozwolić nam całkowicie pozbyć się tłuszczu. Nie oszukujmy się, zagłodzone takimi dietami ciała i umysły szybko upomną się o potrzebne im do życia kalorie. Proces powstawania efektu jojo jest wtedy bardzo prosty.

Organizm, zaprojektowany przez setki lat, kiedy to nasi przodkowie byli łowcami i zbieraczami, będzie przekonany, że nadszedł czas głodu. Kiedy więc dostanie w końcu pożywienie będzie chciał po pierwsze, zjeść go jak najwięcej, a po drugie – zmagazynować je jak najdłużej, bo przecież okres głodu znów może wrócić.

Udowodniły ten mechanizm badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie w 1944 roku na grupie 36 ochotników, które zobrazowały, jak działa ludzki organizm, który przez dłuższy czas nie otrzymuje wystarczającej liczby kalorii.

Składniki sprzyjające odchudzaniu

imbir na odchudzanie

Zamiast więc powtarzać koło odchudzania i przybierania na wadze (często z naddatkiem) warto zdobyć odpowiednią wiedzę na temat zbilansowanej diety i schudnąć powoli, ale na zawsze! Aby wspomóc ten efekt spowodowany zdrowym żywieniem warto włączyć do diety kilka składników, które wzmocnią jej efekt, na przykład:

  • imbir – stymuluje przemianę materii, poprawia trawienie i działa pozytywnie na krążenie krwi, dzięki czemu usuwanie toksyn i zanieczyszczeń z organizmu zachodzi szybciej;
  • czerwona herbata – zawiera polifenole, które przyspieszają spalanie tłuszczu, regulują trawienie i obniżają poziom cholesterolu;
  • grejpfrut – przez zawartość naringiny przypisuje mu się właściwości odchudzające, ale działa on również przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie;
  • przyprawy korzenne – w tym cynamon, goździki, anyż czy kurkuma wspomagają trawienie, ale też poprawiają nastrój i redukują apetyt;
  • ocet jabłkowy – łyżeczka rozcieńczona w szklance ciepłej wody rano przyczyni się do oczyszczenia jelit i przyspieszenia przemiany materii.

Tłuszcz w diecie odchudzającej

Przez ostatnie lata wiele reklam i artykułów w prasie kobiecej przekonywało nas, że tłuszcz to przyczyna nadprogramowych kilogramów i polecane było kupowanie tylko produktów odtłuszczonych. Okazuje się jednak, że tłuszcze, szczególnie niezbędne wielonienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) są niezbędne dla prawidłowego działania naszego organizmu i wspierają walkę z niepotrzebnymi kilogramami.

Do diety powinno włączyć się:

  • orzechy,
  • awokado
  • i pestki nasion,

które zapewnią naszym organizmom potrzebne składniki odżywcze, a jednocześnie pozwalają czuć sytość na dłużej. Świetnym pomysłem jest dodawaniem maseł orzechowych (z orzechów ziemnych czy migdałów) do porannych owsianek lub używania ich jako smarowidło do wafli ryżowych po treningu. Więcej na temat ważnych w zdrowej diecie tłuszczy dowiesz się na stronie https://poznajsienatluszczach.pl/. Przeczytasz tam ciekawe artykuły o tym, jakie oleje najlepiej włączyć do jadłospisu i jakie jest ich działanie.



Dodaj swoją opinię

Twój email nie będzie opublikowany.