Jak szybko zrzucić brzuch, oponkę? Porady dla mężczyzn i kobiet

jak szybko zrzucić brzuch?

Zbędne kilogramy to zmora wielu osób. Nadwaga nie tylko sprawia, że prezentujemy się gorzej, ale również negatywnie wpływa na zdrowie. Właśnie dlatego warto dążyć do prawidłowego poziomu BMI. Oponka na brzuchu nigdy nie wygląda dobrze, a ponadto może być przyczyną podwyższonego cholesterolu, cukrzycy, nadciśnienia, a także wielu innych groźnych schorzeń.

1. Zidentyfikuj problem

W pierwszej kolejności należy określić, co jest główną przyczyną problemu. Zwykle mamy do czynienia ze  zbyt małą ilością ruchu oraz nieprawidłową dietą .

Wiele zależy również od płci i indywidualnych skłonności do tycia, dla przykładu u mężczyzn tłuszcz bardzo często gromadzi się głównie na brzuchu, przez co mamy do czynienia z relatywnie szczupłym ciałem oraz pokaźną oponką. Poniżej umieszczono praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak szybko zrzucić brzuch.

Przede wszystkim wymaga to zmiany nawyków żywieniowych oraz wprowadzenia aktywności fizycznej. Należy jednak pamiętać, aby podejść do tematu rozsądnie, gdyż w innym przypadku może dotknąć nas efekt jojo.

2. Spożywaj mniejszą ilość węglowodanów

węglowodany

Nie od dziś wiadomo, że węglowodany proste lubią odkładać się pod postacią tkanki tłuszczowej. Osoby zastanawiające się, jak zrzucić brzuch powinny przede wszystkim ograniczyć ich spożywanie. Oczywiście nie oznacza to, aby całkiem wyeliminować je z codziennej diety, gdyż na dłuższą metę mogłoby być to problematyczne. Organizm potrzebuje węglowodanów, jednak ich ilość nie powinna przekraczać zalecanych norm.

Powinny o tym pamiętać w szczególności osoby, które wprowadziły aktywność fizyczność. Węglowodany są źródłem glikogenu mięśniowego, który niezbędny jest do tego, aby podczas ćwiczeń spalany był tłuszcz, a nie mięśnie.

Rekomendowana dawka węglowodanów:

Rekomendowana dawka węglowodanów to 0,8-1 g/kg masy ciała.

Znajdziemy je w np.:

  • makaronie,
  • owocach,
  • ryżach,
  • kaszach,
  • białym pieczywie,
  • a także wielu innych produktach spożywczych.

Oczywiście węglowodany proste stanowią nieodłączny element wszelkich słodyczy, czipsów, czy też innych niezdrowych przekąsek. Jak szybko i skutecznie zrzucić brzuch? Przede wszystkim raz na zawsze usunąć z swojego jadłospisu fast foody, czekolady, batony, ciastka i inne tego rodzaju produkty.

Osoby, które nie wyobrażają sobie bez nich życia powinny narzucić sobie limit np. paczka cukierków tylko w sobotę. Warto również zaznaczyć, że im więcej słodkich rzeczy spożywamy, tym bardziej ich łakniemy. Stopniowo nasz organizm nie będzie wykazywać tak dużego zapotrzebowania na cukier.

3. Systematycznie nawadniaj organizm

nawadnianie organizmu

Każdy kto poszukuje sposobu na to, jak zrzucić oponkę powinien pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody. Zaleca się około 1,5 – 2 l wody dziennie. Należy jednak zaznaczyć, że nie w każdym przypadku będzie to wystarczające. Wiele zależy od tego, ile kalorii spożywamy.

Przyjmuje się zasadę “jeden mililitr wody odpowiada jednej kalorii”. Osoby, które spożywają 2 500 kcal dziennie powinny więc pić 2,5 l wody.

Najwygodniejszą opcją jest oczywiście woda mineralna, gdyż możemy po prostu odkręcić ją i wypić, bez obaw o skład. W warunkach domowych dobrze sprawdzą się różnego typu dzbanki filtracyjne i inne podobne produkty.

Jak skutecznie zrzucić brzuch pijąc wodę?

Przede wszystkim należy  unikać wody mineralnej, która zawiera dużą ilość sodu . Składnik ten może doprowadzić do nadmiernego gromadzenia się wody w organizmie, przez co dieta będzie wydawać nam się nieefektywna.

Na pierwszy rzut oka nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy jest to zgromadzona woda, czy tłuszcz. Ciało wydaje się opuchnięte i ociężałe. Waga może wskazywać więcej niż zwykle.

Woda o dobrym składzie znacząco usprawni metabolizm. Dzięki niej układ pokarmowy oczyszcza się o wiele szybciej, a więc łatwiej jest wyeliminować z organizmu toksyny, czy też produkty przemiany materii. Istotne jest to, aby wszelkie płyny spożywać często, ale w niewielkich ilościach (maksymalnie litr jednorazowo). W innym przypadku trafią one niemal prosto do pęcherza, przez co nie nawodnią odpowiednio organizmu.

4. Wprowadź do diety warzywa i owoce

warzywa i owoce

Dieta bez warzyw i owoców nie ma prawa się udać. Jeśli więc chcemy skutecznie wyeliminować nadwagę, to musimy wprowadzić je do swojego codziennego menu. Najważniejsze jest to, aby znaleźć produkty, które będziemy naprawdę lubić. Nie chodzi o to, aby wprowadzić je jedynie “na chwilę”, czyli na okres diety. Powinny one nam towarzyszyć już zawsze, gdyż to jest głównym celem zmiany nawyków żywieniowych. Wybór jest naprawdę duży, co ułatwia podjęcie ostatecznej decyzji.

Jak zrzucić tłuszcz z brzucha przy pomocy warzyw i owoców?

Przede wszystkim spożywaj owoce w pierwszej części dnia. To właśnie wtedy są one najlepiej przyswajane przez organizm. W momencie, gdy mamy ochotę podjadać między posiłkami o wiele lepiej jest sięgnąć po jabłko, czy też banana. Pamiętajmy jednak o tym, że wszytko w nadmiarze może nam zaszkodzi. Warto więc racjonalnie zaplanować dietę.

Owoce można również bez obaw spożywać po treningu lub innej aktywności fizycznej. Jeśli chodzi o warzywa, to warto przemycić je do codziennych posiłków. Można np. zmniejszyć ilość makaronu o połowę, a mózg “oszukać” dużą ilością marchewki. Dzięki temu będziemy syci, a jednocześnie ograniczymy kaloryczność. Plusem warzyw jest to, że są one lekkostrawne. Ich trawienie jest więc całkowicie bezproblemowe. Są one źródłem błonnika, dzięki czemu  metabolizm nakręcony jest do pracy .

Powinniśmy jednak uważać na niektóre produkty. Mowa tutaj w szczególności o roślinach strączkowych, które często są przyczyną wzdęć i innych nieprzyjemnych dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

5. Jedz regularnie

regularność posiłków

Nie ma nic gorszego niż spożywanie jednego/dwóch posiłków o różnych porach dnia. Wydaje nam się, że nic nie jemy, a pomimo tego waga stoi w miejscu. Wynika to z faktu, że organizm szykuje się na kolejną głodówkę, więc magazynuje zapasy tłuszczu.

Jak brzuch jedząc regularnie?  

Należy jeść pięć posiłków dziennie. Ponadto powinny być one spożywane o tych samych porach. Każdy z nich jest ważny, a więc nie należy ich pomijać. Wiele osób zapomina o śniadaniu, a to właśnie ono daje nam energię na cały dzień. Nawet, jeśli nam wydaje się, że nie jesteśmy głodni, to organizm potrzebuje czegoś zupełnie innego. Początkowo taki tryb życia może być dla nas ciężki, jednak z czasem przywykniemy do takiej diety. Wystarczą mniej więcej dwa tygodnie, aby przyzwyczaić się do spożywania pięciu posiłków na dzień.

Analizując, jak najszybciej zrzucić brzuch, nie można nie wspomnieć o ilości spożywanych kalorii. Ma ona ogromne znaczenie – nie należy przekraczać dziennego zapotrzebowania organizmu. Schudnąć można wtedy, gdy  bilans energetyczny jest ujemny . Kalorie musimy jednak redukować rozsądnie. Dobrze jest robić to stopniowo:

  • pierwszego dnia zmniejszmy bilans o 100 kalorii,
  • następnego dnia o 150 kalorii itd.

Maksymalna ilość to mniej więcej 500 kalorii w przypadku diety 2 500 kalorii. Mężczyźni zwykle mogą pozwolić sobie na nieco więcej.

Kolejna ważną kwestią jest to, że nie ma najmniejszego sensu z dnia na dzień przechodzić na dietę 1000 kalorii, która cieszy się ogromną popularnością. Owszem pewnie uda nam się schudnąć w krótkim czasie, jednak efekt jojo jest murowany. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że na takiej diecie nie wytrzymamy zbyt długo. Prawdopodobnie już po kilku tygodniach będziemy wykończeni.

6. Zadbaj o aktywność fizyczną

aktywność fizyczna na oponkę

Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na naszą wagę, a także zdrowie. Oczywistym jest, że nie każdy ma ochotę na wielogodzinne treningi na siłowni. Postarajmy się znaleźć coś, co będzie sprawiać nam przyjemność np. jogging, nordic walking, pływanie, jazda na rowerze, czy nawet gimnastyka przez telewizorem.

Priorytetem jest to, aby się ruszać. Jest to szczególnie istotne dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Jeśli tylko możemy, to samochód zostawiajmy w garażu.

Warto wiedzieć, że istnieją specjalne ćwiczenia na zrzucenia brzucha. Już na wstępie należy zaznaczyć, że nie są to świetnie znane skłony. Robienie brzuszków nie jest dobrym rozwiązaniem, gdy mamy sporą oponkę. Nie działają one na tkankę tłuszczową, lecz mięśnie. Będą one wypychać tłuszcz do przodu, a brzuch będzie wydawać się jeszcze większy, niż zwykle.

Jak zrzucić męską oponkę przy pomocy ćwiczeń?

Chcący zrzucić brzuch mężczyzna zwykle musi wprowadzić intensywniejszy trening. Najlepiej połączyć jest interwały oraz ćwiczenia siłowe. Odpowiadając na pytanie, jak zgubić brzuch u mężczyzny ćwiczenia powinny być dopasowane do aktualnej kondycji. Nie należy porywać się na zbyt intensywne i wycieńczające ćwiczenia.

  • Po pierwsze dobrze jest wprowadzić interwały, które skutecznie spalają tkankę tłuszczową. Taka aktywność nie tylko spala tłuszcz, ale przede wszystkim podkręca metabolizm.
  • Interwały powinny być wykonywane po treningu siłowym (o ile się na niego zdecydujemy).

Jak zrzucić kobiecy brzuch?

W tym przypadku jest podobnie. Wiele pań decyduje się na klasyczny trening kardio (np. bieżnia, rowerek stacjonarny), jednak trzeba wziąć pod uwagę, że nie jest on tak efektywny jak interwały.

7. Dopalacz przy zrzucaniu brzucha – sprawdzone suplementy diety

zrzucanie brzucha

Na rynku znajdziemy wiele godnych uwagi produktów, które wspomagają odchudzanie. Należy zaznaczyć, że są to suplementy, a więc nie zastąpią nam one zdrowej diety oraz prawidłowego trybu życia. Mogą one jednak przyspieszyć efekty naszej pracy.

Poniżej umieszczono sprawdzone produkty, które cieszą się pozytywną opinią wśród użytkowników. Każdy z nich doczekał się także recenzji na Naturalnych Metodach.

1. Green Barley Plus

Green Barley Plus to zielony jęczmień, który intensyfikuje spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki temu eliminacja zbędnych kilogramów staje się sporo łatwiejsza. Produkt wspomaga pracę układu pokarmowego. Pozytywnie wpływa również na stan skóry. Usuwa toksyny, które często są przyczyną wyprysków, stanów zapalnych, nadmiernej utraty włosów itd. Produkt redukuje również poziom cellulitu.

2. African Mango

African Mango to suplement bazujący na afrykańskim mango. Wspiera proces oczyszczania organizmu i redukcji tkanki tłuszczowej. Spora ilość błonnika w składzie reguluje trawienie. Produkt hamuje nadmierny apetyt, a nawet pomaga obniżyć cholesterol.

3. Piperinox

Piperinox to produkt aktywizujący spalanie tkanki tłuszczowej. Pobudza on metabolizm do pracy, a także przyspiesza rozkład węglowodanów. Zmniejsza ryzyko magazynowania tłuszczów przez organizm. Dzięki niemu składniki odżywcze są skuteczniej wchłaniane.



Dodaj swoją opinię

Twój email nie będzie opublikowany.